روان شناسی تربیتی PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت روان شناسی تربیتی

فرمت : PPT

حجم : 2.6 مگابایت 

تعداد اسلاید : 86

زبان : فارسی

سال گردآوری :97

 

یادگیری –
تعریف یادگیری: تغییر رفتار
                                                 تغییرات نسبتا پایدار
                                                   تغییرات نسبتا پایدار در توان رفتاری
                                                       تغییرات نسبتا پایدار در توان رفتاری بر اثر تجربه
آموزش: فراهم آوردن فرصت برای یادگیری
            فعالیت های که به منظور تسهیل در یادگیری از سوی معلم طرح ریزی می شود
فعالیت سیستماتیک – تعامل معلم و شاگرد – با هدف یادگیری     
تفاوت آموزش و تدریس:
تدریس به فعالیت کلاسی معلم که در حضور شاگردان و غالبا بصورت کلامی صورت می گیرد .
تدریس بخشی از آموزش است.

 پرورش فرایندی منظم و مستمر که با هدف رشد جسمانی ،روانی و بطور کل هدف آن هدایت رشد همه جانبه شخصیت  در جهت کسب معارف بشر و هنجار ها . کمک به شکوفایی استعداد  است.

کارآموزی: گسترش نگرش ، دانش و مهارت برای انجام شغل و تکلیف.


تعریف روان شناسی تربیتی:علمی مستقل با روشها و دانش ویژه خودش خودش که موضوع آن یادگیری و یادگیرندگان و آموزش و آموزگاران است. 

 

کاربرد آموزشی رشد شناختی پیاژه

1- بین فرایند فکری کودکان وبزرگسالان تفاوت های مهمی وجود دارد، والدین و معلمان بایستی بکوشند تا خود را در موقعیت کودکان قرار دهند و مسائل و پدیده ها را به روش آنها ببینند.

2-کودکان در یادگیری نیاز به عمل و تجربه مستقیم دارند.

3-تاکید بر آموزش گروهی در کنار یادگیری اکتشافی فرد.

4- انطباق روش های آموزشی با نیازهای فردی دانش اموزان و سطح درک و فهم آنها.

 

مقایسه سازنده گرایی با خبرپردازی و رفتارگرایی:

در مقایسه با خبر پردازی مهمترین ویژگی سازنده گرایی این است که1 ) هیچ دانشی مطلق نیست ، بلکه همه دانش ها ساختنی و نسبی اند 2) یادگیری  فقط  در یک متن  یا زمینه معین رخ می دهد .

مقایسه با رفتاری: فلسفه زیربنایی نظریه رفتاری عینیت گرایی است ( دانش مستقل از یادگیری وجود دارد).در مقابل فلسفه نسبیت گرایی معتقد است واقعیت جنبه روان شناختی دارد. دانش یعنی برداشت انسان از محیط .

دیدگاه سازنده گرایی می گوید یادگیری معنی دار عبارتست از خلق فعال ساختار دانش از تجارب شخصی – سازنده گرایی می گوید ، معلم توزیع کننده دانش نیست، بلکه راهنما و تسهیل کننده و یاور اوست.

 

فنون ایجاد انگیزه:

1- تعیین هدف

2- تشویق کلاسی

3- آزمون و نمرات وسیله ای برای ایجاد انگیزش

4- تدریس جالب و جذاب

5- ترتیب آموزش از ساده به دشوار

6- جلوگیری از رقابت

7- مثال های آشنا و موقعیت های تازه

8- استفاده از زوش های غیر کلامی در تدریس

9- کاهش پیامدهای منفی مشارکت

 


  جدیدترین فایل های لایه باز در پی اس دی نگار کارت ویزیت,بنر,طرح لایه باز, فایل های گرافیکی دانلود  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی نگار سل  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی نگار فارس

دیدگاهتان را بنویسید